onsdag 25 oktober 2023

smoothies förslag

För att göra en god smoothie behövs inget recept. Det finns så mycket gott att göra smoothie på. 

Jag har en stor favorit - färsk spenatsmoothie. Ja, det kanske inte låter så gott - men den är så god att jag ibland vill göra den bara för att stilla mitt sötsug😋

Spenatsmoothie:

  • 1 näve färska spenatblad
  • ½ dl frysk mango
  • 1 ½ dl havremjölk - med vaniljsmak är gott
  • proteinpulver om man vill.
Mixa allt och drick direkt. Supergott.

Jordgubbssmoothie:
  • 1 dl jordgubbar
  • 1 dl havremjölk
  • ½ dl vaniljproteinpulver om man vill
Fruksmoothie:
  • ½ dl jordgubbar
  • ½ dl hallon
  • ½ dl blåbär
  • ½ banan
  • späd med laktosfri mjölk.
Bananchokladsmoothie:
  • 1 banan
  • 1 dl havremjölk eller laktosfri mjölk
  • ½ dl chokladproteinpulver
Allt detta går bra att göra på antingen färsk eller fryst frukt. Mina smoothies blir aldrig likadana. Jag försöker alltid hitta på något nytt att tillföra. Lycka till.
Smaklig spis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ett gympass är aldrig fel

Att träna är aldrig fel. Du kan göra det på många olika sätt. Inte nödvändigtvis på gym. jag tog mig en tur ner i gymmet på hote...