torsdag 16 november 2023

Del av ett nytt knä

I fredags åkte vi till Stockholm, mannen och jag. Madelene flyttade till egen lägenhet. Vi skulle komma upp för att hjälpa till - men de var nästan färdiga när vi kom. Trevligt hade vi i alla fall. Vi fick också träffa Louise pojkvän Albin. 
Madelenes säng var jättefin men hon behöver garanterat några köksstolar, pallarna var inte så sköna - men det får hon  ta efterhand. Jättemysig fin lägenhet.

Helgen gick i en rasande fart. Det bästa när man bor hotell är ju frukosten, eller hur. Jag såg fram emot frukost både lördag, söndag och måndag - men tyvärr ville min mage annat. Jag kunde inte äta så mycket som jag önskade. På lördagen gick vi på Ikea hela dagen. Riktigt mysigt var det. VI avslutade med middag i närheten av Louise vid midsommarkransen. 

mannen åkte hem i söndags igen, jag stannade då jag skulle vidare för operation på tisdagen.  Så det blev hotell i Upplands Väsby och operation på LÖwenströmska sjukhuset, ortho center under tisdagen.
Jag tänker inte bjuda på några avslöjande bilder på mitt knä mer än det här under. Operationen gick jättebra och jag var kvar på avdelningen till onsdag eftermiddag. Så igår kväll kunde jag somna i min egna säng. 
Härovan ser ni min knäled, med de nya delarna som ska få mig att slippa värk och elände. Just nu är värken ganska omfattande och jag har aldrig i hela mitt liv ätit så mycket värktabletter som jag gör just nu. 
Ska nu bara träna på att räta ut och böja, gå och stå. Men ser fram emot när jag fritt kan röra mig igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Måndag, startskottet för veckan

Veckans första dag drog igång med lämning på hunddagis vilket innebar en längre biltur för mig. Det gick bra. Är nöjd och glad över att äntl...