tisdag 4 juni 2024

En tanke om hur livet förändras så snabbt...

 Igår var jag på en träff där vi diskuterade bland annat hur mycket vikt man tappar efter en gastric bypass-operation. Att länge levat i en bubbla där man enträget försöker att dölja alla kilon på sin kropp. Att man inte kan förstå att man ändå anpassar sig så bra. Det nya jag...blev den nya verkligheten och nu vet jag inget annat.

Går det verkligen så fort? Ja, för en del av oss går det så fort. Viktminskningen kommer snabbt och det första året åker man på den där räkmackan och kan äta nästintill allt som magen och kroppen accepterar och ändå går man ner i vikt. Sedan kommer den där verkligheten ifatt en, en del av oss får kämpa lite hårdare med de sista kilona och andra ja de har fått behålla den där räkmackan även ett andra år.

Men visst är det fantastiskt att se resultatet, när man i många år kämpat med sin jojobantningen. Att kunna ta fram den där gamla kartongen med kläder som man inte kunnat ha på flertalet år... Härligt, härligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ett gympass är aldrig fel

Att träna är aldrig fel. Du kan göra det på många olika sätt. Inte nödvändigtvis på gym. jag tog mig en tur ner i gymmet på hote...