måndag 22 juli 2024

Nu frodas det

I min trädgård börjar det hända saker. Äntligen! Den lilla kalluft som envisades att dröja sig kvar efter midsommar med ostadigt väder och regn, kalla vindar - gjorde att det mesta stannade upp. Men nu så... FÖrsta bilden är av väggen där mina druvor frodas och växer till sig.
Denna bild är tagen nedifrån på min aubergineplanta. Så vackra lila blommor, det gör nästan ingenting om det inte blir några frukter på den.
Var bara tvungen att ta en bild av min tistelblomma. Är den inte helt underbar?
Chilli, på både längden och bredden - flera olika sorter. Dessa ska bli röda så småningom.
Spetspaprika, jag satte lite kärnor från en frukt och det blev en hel buske. Nu kommer det fina paprikor på den.
Mina svarta tomater, ser ju läckra ut. 
Snart så. Röda ska de bli. 
Mina fantastiska gurkor. Jag hoppas på många.
Lilla fjärilen tycker mycket om att flyga in och ut i växthuset. 
Den aubergineplanta som står i växthuset har börjat få små frukter på sig. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ett gympass är aldrig fel

Att träna är aldrig fel. Du kan göra det på många olika sätt. Inte nödvändigtvis på gym. jag tog mig en tur ner i gymmet på hote...