fredag 8 december 2023

Godaste julmaten?

Har ni varit på julbord än? 

Jag går nästintill aldrig på julbord. Det är verkligen slöseri med pengarna för min del, det lilla som får plats i mage är en droppe i havet av vad man bör äta för den pengen man lägger där. 

Men visst finns det goda saker att inta. Min favorit är nog julskinkan, min svärdotters sill, sylta och janssons frestelse. Mår jag bra efter den måltiden, nej inte så värst. På julafton försöker jag att äta lite, så jag ska slippa få ont i magen, må illa och besöka lillhuset för ofta😜.

VIlken är din favorit på julbordet? Vad kan du äta och vad tycker du är mest värt? Betalar du för att gå på ett fantstiskt julbord? Eller väntar du till julafton?


Nu har vi siktet inställt på andra advent. Ta hand om er och glöm inte att ta vara på din dag!😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Midsommar - ännu ett lyckat och värmande släktskap

Ännu ett år vi firar tillsammans i midsommarvärmens solsken. Tur med vädret denna dag.  En vacker liten midsommarprinsessa🌷 Ett långväga be...